Sevim Burak Yazınında Öteki ve Kadın Olmanın İzini Sürmek

Sevim Burak Yazınında

Öteki ve Kadın Olmanın İzini Sürmek

BÜKAK Edebiyat ve Kadın Grubu olarak, 2010 bahar döneminde 70’ler edebiyatında kadın yazarlar üzerine okuma çalışmaları yapmaya başladık. İlk olarak Sevgi Soysal’ın Yıldırım Bölge Kadınlar Koğuşu adlı romanını, daha sonra Adalet Ağaoğlu’ndan Bir Düğün Gecesi’ni, son olarak da Sevim Burak’ın Yanık Saraylar adlı öykü kitabını okuduk. Yaz çalışmalarına geldiğimizde ise okumalarımıza kendi döneminde anlaşılmaz ya da toplumsal olaylardan kopuk olmakla eleştirilen Sevim Burak’ın eserleriyle devam etmeye karar verdik. Çünkü bütün bu eleştirilerin aksine, Sevim Burak eserlerinin okuyucuyu aktif bir okuma eylemine davet eden derin katmanları bizi bir hayli heyecanlandırmış, kendi kadınlık durumlarımızın kesişiminde karşılaştığımız kadın karakterleriyle derinden etkile-
mişti. Çalışmamız boyunca Sevim Burak’ın Yanık Saraylar, Sahibinin Sesi, Afrika Dansı ve Everest My Lord / İşte Baş İşte Gövde İşte Kanatlar kitaplarını okuduk. Sevim Burak’ın Yazınında Öteki ve Kadın Olmanın İzini Sürmek adlı dosyamızda Edebiyat ve Kadın Grubu’nda yaptığımız tartışmalardan yola çıkarak hem bugün çok fazla hatırlanmayan Sevim Burak’ı tanıtmaya hem de kendisinin eserlerini feminist bir perspektiften incelemeye çalışacağız.

Dosyadaki yazılar:

Dünyalarını Kaybetmişlere Yazan Sevim Burak
Zeynep Berra Dodurka

Sevim Burak ve Minör Edebiyat
Elif Bozgan

Sevim Burak’ı Okumak ve Anlamak:

Sevim Burak’la Aynı Kolektifin Parçası Olmak

İrem Az

Sevim Burak Yazınında Zamanın ve Tarihin Dışından Seslenen Kadınlar
Merve Tabur

Sevim Burak’ın Tekinsiz Evlerinde Dolaşmak
Burcu Tokat